در آنفولانزا چند روز ناقل هستیم Can Be Fun For Anyone

Wiki Article

دانشگاه علم و فناوری‌ سیاسی فرهنگی و هنری اقتصادی اجتماعی جهان ورزشی استان ها عکس ویدئو گرافیک صوت بازار پیشرفت زندگی ایسنا+ دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸

شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون یا شوینده‌ی مناسب دست

سلطان علیان درباره نحوه واکسیناسیون آنفلوآنزا در کودکان نیز اظهار کرد: تعداد دفعات  تزریق واکسن در کودکان زیر هشت سالی که برای بار اول واکسینه می‌شوند، در دو نوبت و با فاصله یک ماه انجام  می‌شود. البته کودکان کمتر از هشت سالی که در سال گذشته دو دوز واکسن را به طور کامل دریافت کرده‌اند، در سال جاری  فقط نیاز به یک دوز واکسن خواهند داشت، اما اگر کودکی در سال گذشته یک دوز از واکسن را تزریق کرده باشد، در سال جاری باید دو دوز از واکسن را به طور کامل تزریق کند.

وی اظهار کرد: پاسخ ایمنی واکسن آنفلوانزا بین دو تا سه هفته پس از تزریق در بدن به وجود می‌آید و مدت ایمنی بخشی این واکسن شش ماه تا یک سال است.

از اینرو پیشنهاد می‌کنیم جهت تشخیص و درمان کامل بیماری به پزشک مراجعه کرده یا از ایشان مشاوره پزشکی آنلاین دریافت فرمایید.

از آنجا که آب چغندر دارای نیترات بسیار زیادی می­‌باشد، می ‎تواند به بدن شما در مقابله با عفونت‌­های تنفسی کمک نماید. اگر مستعد ابتلا به سنگ کلیه هستید از مصرف چغندرخودداری کنید زیرا حاوی اگزالات است و این ماده در تشکیل سنگ کلیه نقش بسیار مهمی را ایفا می­‌نمایید.

بیشتر پزشکان توصیه می­‌کنند واکسن را تا اوایل آبان دریافت کنید تا بدن بتواند قبل از شروع فصل آنفلوآنزا، آنتی‌بادی‌های مناسب را بسازد. البته بعد از این تاریخ هم هنوز برای دریافت واکسن دیر نیست.

برای بهبود علائم گلودرد و سرفه ناشی از آنفولانزا، می‌توانید سوزش گلو را با غرغره آب نمک گرم تسکین دهید. آب نمک به حل‌شدن مخاط انباشته شده در بینی و گلو کمک می‌کند و احساس احتقان را کاهش می‌دهد. شستن بینی با آب نمک و غرغره با آب نمک برای رفع گرفتگی بینی و گلو که ممکن است در زمان آنفولانزا ایجاد شود بسیار مفید است.

دریافت واکسن: از مهم­ترین عواملی که باعث پیشگیری و کاهش احتمال ابتلا به بیماری آنفولانزا می­‌شود، تزریق واکسن آنفولانزا می­‌باشد.

در صورتی که هر یک از این علائم را در بدن خود مشاهده کردید می‌­توانید از مشاوران حاذق و مجرب کادر پذیرش ۲۴ کمک بگیرید و اطلاعات لازم در خصوص درمان این بیماری را دریافت نمایید.

در این مطلب سعی کردیم شما را با بیماری آنفولوآنزا و تفاوت آن با سرماخوردگی و کرونا آشنا کنیم. از آنجا که آنفلوآنزا بیماری سختی است، توصیه می‌کنیم با ظهور اولین علائم به پزشک مراجعه کنید تا به موقع درمان شوید.

البته علائم دیگری مانند اسهال و استفراغ، بی اشتهایی، گلو درد و …نیز در کودکان دیده می‌شود اما علائم ذکر شده در بالا، شایع تر است.

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴آخرین به روز رسانی: ۱۴۰۰-۱۲-۲۳

علائم آلرژی معمولا مزمن‌تر هستند آنفولانزا چگونه منتقل میشود و شامل عطسه، سرفه، خارش بینی، چشم‌ها، دهان یا گوش و آبریزش بینی می‌شوند.

Report this wiki page