Top latest Five بیماری زونا Urban news

Wiki Article

مصرف سیر-چای سبز و نعناع-عسل-روغن درخت چای-روغن بابونه-روغن گل راعی-روغن اکالیپتوس

غذا‌های تخمیری مانند کیمچی، ساورکرات (کلم ترش)، تمپه، می‌سو (خمیر سویا) و کفیر.

اگر سیستم ایمنی شما ضعیف است و علائم این بیماری را دارید هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید. در حال حاضر، پیشگیری قطعی برای این بیماری وجود ندارد اما تشخیص و درمان زودهنگام باعث می شود طول درمان شما کوتاه تر شده و رنج و درد و سختی کمتری را متحمل شوید.

یعنی در سراسر بدن پخش نمیشه بلکه به صورت خوشه ای در یک محدوده بدن هست

هنوز به درستی مشخص نیست که چرا بیماری زونا فقط یک رشته عصبی خاص را درگیر می‌کند. اما برخی از عواملی که می‌تواند باعث تحریک و فعال شدن مجدد این ویروس شود، عبارتند از:

ماساژ شمع یک مد جدید برای رهایی از استرس و رسیدن به آرامش

ممکن است پس از طول مدت بیماری تاول‌ها باز هم ظاهر شوند. این تاول ها هرچه زودتر باید درمان شوند چون ممکن است در نواحی حساسی چون چشم و حتی گوش پدیدار شوند و صدمات جدی به ارگان‌های مهمی چون گوش و چشم و سیستم بینایی و شنوایی ایجاد کنند.

○ میزان مصرف دارو: احتمالاً یک یا دو بار در روز تجویز شود

دردی‌ كه‌ پس‌ از پاك‌ شدن‌ تاول ‌ها باقی‌ می ‌ماند را خیلی‌ مشكل‌ می توان‌ درمان‌ كرد و متأسفانه‌ هیچ‌ راه‌ قطعی‌ برای‌ درمان آن  وجود ندارد.

«من فقط می‌توانم بگویم که واقعیت‌های جاری به خودی خود گویا هستند... من می‌دانم که این چگونگی تشخیص بیماری زونا کمک‌ها باید بررسی شود اما نمی‌شود که این کار روزها به درازا بکشد.»

در کنار معاینه کامل فیزیکی و بررسی سوابق پزشکی بیمار، ممکن است از آزمایش‌های تشخیصی زیر هم برای تشخیص بیماری زونا استفاده شود:

● برخی از افراد مبتلا به زونا علائمی فراتر از درد و بثورات را تجربه می‌کنند. این علائم ممکن است شامل:

نیروی دریایی آمریکایی همچنین در حال اعزام یک ناوتیپ مهندسی به آن سوی اقیانوس اطلس است تا یک اسکله موقت برای کمک‌ها از طریق دریا بسازد.

● ویروس واریسلا زوستر که باعث زونا می‌شود از طریق هوا منتقل نمی‌شود. اگر فرد مبتلا به زونا در نزدیکی شما سرفه یا عطسه کند یا لیوان نوشیدنی یا ظروف غذاخوری‌اش را به اشتراک بگذارد، قابل انتقال نیست.

Report this wiki page